Zabezpieczenia antykorozyjne w autach

bmw

Rdza to od zawsze był ogromny problem naszych samochodów. Jednak wraz z biegiem lat producenci wypracowali już w miarę skuteczne sposoby, które pomagały nam sobie z nią radzić. Fabryczne zabezpieczenie z reguły w każdym wypadku może mieć jakieś wady. Dlatego też wiele osób decyduje się dodatkowo jeszcze zabezpieczyć nasz samochód. Rdza to problem powszechnie dotykający większość z obecnie znajdujących się na naszych drogach aut. Dzisiaj jednak lakiernictwo o wiele bardziej się zmieniło.

Teraz powszechnie staje się przygotowywanie blach tak, żeby było one odporne na działanie różnego typu czynników atmosferycznych. W tym oczywiście najbardziej soli, która w znaczny sposób przyspiesza działanie korozyjne. Jednym z najbardziej kluczowych rozwiązań stało się cynkowanie nadwozia. Już nawet trzydzieści lat temu wprowadzono na szeroką skalę tego typu rozwiązanie, to był ogromny sukces. Jednak cynkowanie to nie jest wszystko. Niezbędne są także masy uszczelniające oraz taśmy maskujące. Ich użycie staje się coraz powszechniejsze.

Zanim na dobre nasza karoseria w aucie zostanie polakierowana, nadwozie przechodzi też niewątpliwie cały szereg rozmaitych procesów technologicznych. To właśnie one przygotowują blachy do lakierowania oraz także nanoszą rozmaite warstwy ochronne na nasze podwozie. Na początku jest zawsze cynkowanie. Polega to na tym, że nanosi się cienką warstwę jakieś 5-10 mikrometrów. A następnie ta warstwa jest bezpośrednio nakładana poprzez galwanizowanie, szczególnie w procesach natryskowych czy rozmaitych kąpielach fosforanowych.